Moje pieniądze, krok po kroku

powrót pobierz

Zgodnie z ustawą o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego Deweloper zawiera umowę o prowadzenie Mieszkaniowego Rachunku Powierniczego.

W trosce o bezpieczeństwo Nabywców wpłacane środki trafiają na Indywidualny Rachunek Powierniczy.

Bank prowadzący Rachunek ma obowiązek kontroli kolejnych etapów Przedsięwzięcia Deweloperskiego. Inspektor wyznaczony z ramienia banku na podstawie wpisów Kierownika Budowy w Dzienniku Budowy potwierdza wykonanie robót budowlanych.

Po zakończeniu danego etapu określonego w harmonogramie część środków, odpowiadająca stopniowi zaawansowania prac zwalniana jest z Rachunku Powierniczego na Rachunek Bieżący Dewelopera. Dopiero w  tym momencie Deweloper ma możliwość wystawienia faktury.

Istotne jest, iż wystawione faktury nie dotyczą konkretnej raty, a odpowiadają wartości środków uwolnionych na Rachunek Bieżący. Zafakturowana kwota może być więc niższa niż kwota wpłaty na Rachunek Powierniczy.

Ostatecznie, po wszystkich zwolnieniach łączna kwota zafakturowana zrówna się z sumą wpłat na poczet zakupu nieruchomości.

Pamiętaj, że do Twojej dyspozycji jest Opiekun Klienta, który zawsze odpowie Ci na Twoje pytania.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Akceptuję